piątek, 25 września 2015

Lekka sałata z brokułem i buraczkami

Mam słabość do buraczków i dobrze komponują mi się niemal ze wszystkim, choć przyznaję, że kiedy zobaczyłam niedawno ciasto czekoladowe z buraczkami, zatkało mnie! Ale nie, nie odważyłam się jeszcze :)
Tym razem buraczki proponuję w towarzystwie brokułu i sałaty, z ziarnami słonecznika i łączącym wszystko dressingiem. Lekko, smacznie i zdrowo.

Składniki:
  • 1 brokuł
  • 2 niewielkie buraczki
  • Kilka liści sałaty (lub mix sałat)
  • 2 łyżki łuskanych ziaren słonecznika
Dressing:
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 4 łyżki oliwy
  • sok z plasterka cytryny
  • 2 łyżeczki balsamico
  • 1 łyżeczka sosu Worcestershire
  • duża szczypta soli
  • pieprz do smaku
Buraczki upiec lub ugotować (najlepiej ugotować więcej i resztę wykorzystać do innych dań ;)) Pokroić w grubą kostkę.
Brokuł podzielić na drobne różyczki i ugotować w posolonej wodzie. Powinien być jędrny.
Na talerzu ułożyć sałatę, buraczki, brokuł. Sałatę posypać słonecznikiem i skropić dressingiem.

Przygotowanie dressingu:

Czosnek przecisnąć przez praskę i utrzeć w moździerzu razem z solą, cukrem trzcinowym i oliwą. Dodać sok z cytryny, balsamico i sos Worcestershire. Doprawić pieprzem do smaku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z przyczyn technicznych komentarze przed publikacją będą weryfikowane.